Vores gamle lagerløsning var både dyr og besværlig

StarLabs har stor succes med at sælge muskelopbyggende sportskosttilskud til fitnessglade danskere

Protein, Isolat, Kreatin, Fatburner, Preworkout og meget, meget mere. StarLabs har på få år markeret sig som en af de førende producenter af sportskosttilskud. Det internationale brand ejes af Tomas Rosenlund, der til daglig bor i Spanien. Hans datter, Kristina, har bygget den danske del af virksomheden op helt fra bunden.

”Egentlig var det bare meningen, at jeg ville have et sabbatår efter gymnasiet og arbejde i en tøjbutik,” fortæller Kristina Rosenlund. ”En dag sidder min far og jeg og taler sammen. Vi får den ide, at det kunne være fedt at bringe StarLabs til Danmark. Fitnessbølgen er jo global. Folk vil leve sundt, de vil se godt ud, og de vil gerne holde sig i form. Det er her, vores kosttilskud kommer ind.”

Allerede fra de første opslag på Facebook var der en enorm interesse for StarLabs’ produkter. Alligevel stod Kristina over for en stor opgave med at opbygge både en strømlinet logistik og et effektivt salgsapparat:

”Jeg startede faktisk med en lille butik og et lille lager i Herlev. Det var i 2014. Vi løb dog hurtigt ind i en masse besvær og store ekstraudgifter til både vedligeholdelse, skadedyrsbekæmpelse og alarmsystemer. Det kostede ikke bare tid og penge, det kostede også mentale kræfter. Vi var simpelthen nødt til at finde en smartere løsning.”

I forhold til cash flow har det været genialt for os, at vi har kunnet skalere op og ned for pladsen, i takt med at virksomheden voksede.

Den løsning fandt StarLabs hos Pelican Amagerbro, hvor Kristina og hendes far i dag har et stort, lyst showroom, der både huser kontor, mødefaciliteter og lager.

”Som nystartet virksomhed har du især to begrænsede ressourcer: cash flow og tid,” fortæller Tomas Rosenlund. ”I forhold til cash flow har det været genialt for os, at vi har kunnet skalere op og ned for pladsen, i takt med at virksomheden voksede. I forhold til tid, er det afgørende, at Kristina kommer ud til kunderne frem for at sidde i Herlev og vente på fragtmænd, der ikke dukker op til tiden.”

Også personalet hos Pelican er faktisk en vigtig ressource for StarLabs, fortæller Tomas Rosenlund:

”De fastansatte folk, der styrer varemodtagelsen, skraldehåndteringen, tv-overvågningen og alt det andet herude er jo faktisk mennesker, vi selv slipper for at ansætte. Det giver bare en utrolig fleksibilitet, at der er styr på alting. Og så sparer det os for væsentlige udgifter i den daglige drift.”

Alt for mange virksomhedsejere brænder fingrene på at leje dyre lokaler, fordi de har en ide om, at de gerne vil have deres eget sted. Herude får du en fleksibel løsning, der virker fra dag 1. Jeg vil faktisk råde alle iværksættere til at starte hos Pelican.

Alt i alt ser det ud til, at StarLabs har fundet en driftsmodel, der virker, fortæller Kristina:

”I løbet af de første fire år fordoblede vi omsætningen ca. hver 12. måned. Alene i år har vi 10-doblet omsætningen! Det er helt vildt og vidner om, at vi har et stærkt setup. Mange virksomheder går jo under, fordi de ikke får styr på drifts- og logistikdelen. Den udfordring har vi formået at løse.”

Og fremtiden for StarLabs? Den byder på nye, innovative samarbejder om bl.a. glutenfri bagning samt – naturligvis – endnu større vækst, fortæller Kristina Rosenlund:

”Om fem år vil jeg gerne kunne spørge ti tilfældige mennesker på gaden om, hvad de tænker om StarLabs. De behøver ikke nødvendigvis have prøvet vores produkter, men de må meget gerne vide, hvem vi er. Det er helt sikkert dér, vi skal hen.”

Til daglig lejer StarLabs et stort, lyst showroom hos Pelican Amagerbro. Lokalet har direkte adgang fra vejen og huser både kontor, lager, mødefaciliteter og butik.

5 stjerner

9.6 af 10. Baseret på 509 anmeldelser på Trustpilot

Man får altid den bedste service og …

5 stjerner

Man får altid den bedste service og smilende og glade medarbejder og ikke mindst en go og fornuftig pris. Kan stærkt anbefale det til alle både privat og erhverv.

Skrevet af

Professionel og betryggende service

5 stjerner

Flytning gennem Pelican fungerede perfekt. Et par utroligt søde og tryghedsskabende fyre dukkede op 1 minut før aftalt tid. Alt klappede og fungerede max. Ved selve lagerrummene fik jeg også fin hjælp mht rummet, hvor at alt fremstod nyt og rent. En god oplevelse

Skrevet af

“Som at være hjemme” feel med super service

5 stjerner

“Som at være hjemme” feel hvilket vores lille webshop har nydt og haft stor fordel af: Super prof og hjælpsomt personale ( tak Jonas!), sikker modtagelse af vore varer var for os specielt vigtigt. Vær obs på, at prisen er mere flydende (opad), efterhånden som tiden går, modsat mere traditionelle erhvervslejeaftaler.

Skrevet af

God service

5 stjerner

God service, fantastisk personale og flotte, rene rum.

Skrevet af

Kan kun anbefale at bruge Pelican Self Storage Valby...

5 stjerner

Kan kun anbefale at bruge Pelican Self Storage Valby. Rigtig søde og hjælpsomme medarbejdere. En god løsning når man bor i lejlighed i Sydhavn hvor man ikke har meget plads. Kun ros

Skrevet af