Giv din bolig en grundig sommer-rengøring uden stress

Sommerrengøringen kan give nogle urealistiske forventninger og unødvendig stress.

Den professionelle organisator Eva-Lena Wakonen fortæller følgende; "Mange danskere har en ide om, at de allerede i starten af foråret skal planlægge helt ned i detaljer, hvad de skal lave og opnå i løbet af deres sommerferie".
Hun fortæller endvidere, at hun som professionel organisator er vant til at hjælpe folk med at tilpasse sig et travlt liv, hvor der er masser af ting at tage sig til, og hvor tiden er sparsom. Det er nemlig svært for nogle mennesker at finde en balance mellem disse to.

Wakonen: “Jeg har forsøgt at fortælle folk, at de ikke skal spilde hele deres sommerferie på at organisere og stresse."

Det bør være muligt at justere og bestemme på forhånd, hvad der skal gøres, men hvad der er endnu vigtigere er at beslutte, hvor meget tid du vil bruge på rengøring i din ferie. Som udgangspunkt bør en solid sommeroprydning ikke tage mere end en eller to dage.

Wakonen: "Du kan hurtigt komme til at bruge lang til på at summe rundt eller måske bruge en hel masse tid på arbejde, og ferie handler jo primært om at slappe af, så man er veludhvilet, når man vender tilbage til arbejdet."

For personer der samler, ender der ofte en masse ting i lejligheden, man ikke ligger mærke til, fordi de ikke forstyrrer nogen. Men når disse ting skal organiseres eller smides ud, tager det tid, giver dårlige nerver og dræner en for energi. Ifølge Wakonen er folk ofte overrasket over, hvor meget tid de rent faktisk bruger at rydde ud i alle disse ting.

Sommeroprydningen bør begrænses og kontrolleres. Uanset om det er ens garderobe, køkkenet eller skuret i sommerhuset, er det vigtigt at estimere, hvor lang tid opgaven skal tage. Er det nødvendigt at gøre alt på en gang, eller kan noget af opgaven udsættes til næste sommer?

Hvis du har råd til det, er det en god idé at undersøge mulighederne for at få hjælp. Det kunne for eksempel være af et rengøringsfirma eller en professionel organisator.

Hvis du i løbet af din oprydning finder ting, som du ikke nænner at smide ud, men som du heller ikke har plads til, så husk at du kan du leje et opbevaringsrum hos Pelican.

5 stjerner

9.4 af 10. Baseret på 341 anmeldelser på Trustpilot

Super service

5 stjerner

Kan baseret på min egen erfaring varmt anbefale Pelican Self Storage i Valby til andre, der har behov for et opbevaringsrum. Jeg har indtil nu kun oplevet service på allerhøjeste niveau. Tak til Pelican, og specielt Morten herfra.

Skrevet af

Fantastisk.

5 stjerner

Brian og hans team yder en fantastisk behandling af kunderne ved Kastellet. Kan varmt anbefales.

Skrevet af

Perfekt!

5 stjerner

God og omhyggelig betjening og rummet vi har lejet er rent, pænt og helt perfekt. Helt igennem anbefalelsesværdigt!

Skrevet af

Nemt og bekvemt

5 stjerner

God service, rent og pænt samt let tilgængelighed, der gør en tryg ved at opbevare sine egendele i lagerhuset.

Skrevet af

Verdens bedste sted for en lille iværksætter

5 stjerner

Fitnesspigen.dk holder til her og det har vi gjort i snart 3 år... Vi startede med et lille rum på 3 m2 og har så i takt med Fitnesspigen er vokset med kunderne, fået større og større rum. Derudover kan vi sige om afdelingen i sydhavnen. Super personale i Bjarne og Jonas, altid venlige til at hjælpe, tage i mod pakker og så der jo gratis Kaffe. Vi bor her stadig :-)

Skrevet af