Flyt og skån miljøet på samme tid - 6 lette tips

1. Forbered flytningen i god tid
Start med at planlægge og forberede dig på flytningen i god tid. På denne måde vil du skåne både dine nerver og miljøet. Hvis ikke du kommer i gang med planlægningen i god tid, kan du sagtens ende med at smide ting ud, som ellers kunne være blevet solgt, doneret eller genbrugt. En kommende flytning er også en god anledning til at gennemgå hvilke ting, du rent faktisk har brug for i det nye hjem, og hvilke der kan gives væk eller pakkes ned til fremtidig brug.

2. Gennemgå dine ting rum for rum
De ejendele som stadig er brugbare, men ubrugelig for dig, kan doneres eller genbruges. Det er overraskende let at komme af med f.eks. gennem donationsgrupper på Facebook. Møbler, som kræver istandsættelse, kan også gives væk eller byttes på de samme Facebook-sider, da det højst sandsynligt er nogle, der er interesserede i kvalitetsmøbler, som de selv kan istandsætte. Møbler som er gået i stykker skal på genbrugspladsen, og det er strengt forbudt at lade møbler stå på de lokale affaldssorteringspladser. Mindre genstande kan godt afleveres på den lokale affaldssorteringsplads, men husk; at glas, metal og pap skal sorteres hver for sig. De ting, som er brugbare og i god stand, men ubrugelig for dig selv, kan du for eksempel sælge online. Hvis du gerne vil af med det hurtigt, skal du tænke over det, når du prissætter dine ting.

3. Minimer dit plastikforbrug og brug i stedet de materialer, du allerede har
Tøj og andre tekstiler, du ikke længere bruger, skal du ikke smide ud. Gem dem og brug dem til at pakke dine ting ind i under flytningen. Håndklæder og viskestykker kan bruges til at pakke porcelæn i, inden det skal ned i flyttekasserne, og glas kan med fordel pakkes ind i sokker. Bestik og grydeskeer kan pakkes ind i håndklæder, og du kan bruge dynebetræk og lagener til dine møbler.
Aviser kan bruges til at pakke sarte genstande ind i. Smid derfor ikke gamle aviser ud, men gem dem – du får højst sandsynligt brug for dem. Hvis du ikke modtager aviser med posten, kan du med fordel kigge på den lokale genbrugsplads.
Dine tallerkener kan du pakke ind i køkkenrulle uden at rive papiret i stykker, på den måde kan du rulle papiret tilbage og bruge køkkenrullen, når du har pakket ud i det nye hjem. Brug også gerne dine kufferter og andre tasker ud over flyttekasser.
Husk at du kan købe flyttekasser hos Pelican.

4. Tænk dig om, inden du smider væk
Når man smider noget væk for kort tid efter at købe en lignende ting, er man ikke særlig miljøbevidst. Du har måske ikke brug for genstanden lige nu, men dette kan ændre sig. I stedet for at smide væk er det derfor en god idé at opbevare brugbare ting til fremtidigt brug. De vigtigste genstande er ofte lette at finde plads til, hvis blot du tænker smart under pakningen.

5. Husk affaldssortering, når du køber nyt
Når du køber hårde hvidevarer kommer de ofte i en masse indpakning, som efterfølgende bare er skrald. Husk at sortere plastik, flamingo og pap. Plastik og flamingo skal i 'blandet affald', mens pap skal sorteres for sig selv i pap-containeren.

6. Doner dine flyttekasser efter flytningen!
Når flytningen er veloverstået, kan du med fordel tilbyde de brugte flyttekasser til dine venner og bekendte i stedet for blot at smide dem væk. Det er også en mulighed at donere dem i hertil indrettede Facebook-grupper.

5 stjerner

9.6 af 10. Baseret på 537 anmeldelser på Trustpilot

Man får altid den bedste service og …

5 stjerner

Man får altid den bedste service og smilende og glade medarbejder og ikke mindst en go og fornuftig pris. Kan stærkt anbefale det til alle både privat og erhverv.

Skrevet af

Professionel og betryggende service

5 stjerner

Flytning gennem Pelican fungerede perfekt. Et par utroligt søde og tryghedsskabende fyre dukkede op 1 minut før aftalt tid. Alt klappede og fungerede max. Ved selve lagerrummene fik jeg også fin hjælp mht rummet, hvor at alt fremstod nyt og rent. En god oplevelse

Skrevet af

“Som at være hjemme” feel med super service

5 stjerner

“Som at være hjemme” feel hvilket vores lille webshop har nydt og haft stor fordel af: Super prof og hjælpsomt personale ( tak Jonas!), sikker modtagelse af vore varer var for os specielt vigtigt. Vær obs på, at prisen er mere flydende (opad), efterhånden som tiden går, modsat mere traditionelle erhvervslejeaftaler.

Skrevet af

God service

5 stjerner

God service, fantastisk personale og flotte, rene rum.

Skrevet af

Kan kun anbefale at bruge Pelican Self Storage Valby...

5 stjerner

Kan kun anbefale at bruge Pelican Self Storage Valby. Rigtig søde og hjælpsomme medarbejdere. En god løsning når man bor i lejlighed i Sydhavn hvor man ikke har meget plads. Kun ros

Skrevet af