Vilkår og betingelser | Pelican Self Storage

Vilkår & Betingelser

1. Lejeaftalen:
1.1 Ved nærværende aftale får Kunden ret til i lejeperioden at opbevare gods i et særskilt angivet depotrum.
1.2 Leje af depotrummet og opbevaringen sker på de vilkår, som fremgår af lejekontrakten samt nærværende Almindelige Bestemmelser, samt eventuelle forsikringsaftalevilkår, der udleveres efter anmodning herom.
1.3 Såfremt Kunden lejer parkeringsplads eller tildeles andre vilkår, som ikke følger af lejekontrakten, gælder nærværende Almindelige Bestemmelser tillige for de anførte særskilte vilkår med mindre andet anføres.

2. Opbevaret gods
2.1 Det er alene tilladt at opbevare (tørt) stykgods i depotrummet, medmindre andet er specifikt aftalt i forbindelse med indgåelse af lejeaftale. Kunden har ikke brugsret til nogen del af ejendommen udenfor depotrummet.
2.2 Det er ikke tilladt at opbevare eksplosivt, brand- eller miljøfarligt, eller på nogen anden måde skadeligt gods i depotrummet, herunder batterier og brændstof (se også tillæg for opbevaring af div. motoriserede køretøjer). Godsets totale vægt må ikke overstige 500 kg/m2. Såfremt Pelican vurderer, at det opbevarede gods kan være til skade for person eller ejendom, er Kunden forpligtiget til omgående at fjerne det opbevarede gods. Kunden må ikke opbevare gods, som væsentligt afviger fra, hvad der må anses som normalt i relation til værdi og skrøbelighed, såsom eksempelvis pelsværk, juveler og kontanter.
2.3 Pelican påtager sig intet ansvar for det opbevarede gods, herunder i relation til opsyn, overvågning og lignende. Pelican påtager sig endvidere intet ansvar for skader på eller tab af det opbevarede gods.
2.4 Der må ikke opbevares fødevarer på anlægget. Dog kan Pelican i særlige tilfælde give dispensation, hvis opbevaring sker i specielle rum med direkte adgang. Endvidere gør vi opmærksom på, at opbevaring af fødevarer på Pelicans anlæg altid skal godkendes af fødevarestyrelsen. Kunden er ansvarlig for at indhente godkendelse hos Fødevarestyrelsen. I dette tilfælde vil kunden selv være ansvarlig for rengøring, vedligeholdelse og skadedyrsbekæmpelse i det lejede rum.

3. Depotrummets anvendelse og opsyn:
3.1 Kunden må alene anvende depotrummet til opbevaring af gods. Kunden skal holde orden i og være påpasselig med det lejede depotrum. Kunden er ikke berettiget til at foretage nogen form for ændringer eller installationer i depotrummet.
3.2 Såfremt der sker skade på depotrummet, er Kunden ansvarlig herfor, såfremt det kan bevises, han er ansvarlig derfor.
3.3 Kunden er forpligtiget til at rydde depotrummet samt rengøre dette ved aftalens ophør. Såfremt Kunden ikke senest kl. 12:00 på fraflytningsdagen har opfyldt denne forpligtigelse, er Pelican berettiget til at tømme og rengøre depotrummet for Kundens regning. Kunden er herefter forpligtiget til at betale de faktiske udgifter i forbindelse hermed, dog minimum kr. 300.-.
3.4 Rygning er strengt forbudt på hele ejendommen.

4. Adgang og tilsyn:
4.1 Der kræves en særskilt kode for adgang til Pelicans område og eventuelt de enkelte opbevaringsarealer. Kunden skal sikre sig, at koden opbevares på betryggende måde. Såfremt Kunden får mistanke om, at koden er blevet kendt af uvedkommende, skal dette straks meddeles til Pelican.
4.2 Hvis flere personer skal have adgang, udstyres hver person med en særskilt kode, for hvilke Kunden er ansvarlig efter punkt 4.1.
4.3 Hvert depotrum aflåses af Kunden med en forsikringsgodkendt lås. Pelican er ikke i besiddelse af nøgler hertil. Kunden er forpligtet til at afholde de faktiske omkostninger i forbindelse med udskiftning af låsecylinder og nøgler
4.4 Kunden har adgang til depotrummet i de til enhver tid gældende åbningstider eller efter særskilt aftale med Pelican. Pelican er berettiget til at kræve separat betaling for udvidet adgang til depotrummet.
4.5 Pelican har ret til at skaffe sig adgang til depotrummet i tilfælde af reparation eller tilsyn med ejendommen eller ved mistanke om skade eller ødelæggelse. Pelican har tillige ret til at skaffe sig adgang til depotrummet ved nærværende aftales ophør med henblik på at rydde depotrummet.

5. Lejen
5.1 Lejens størrelse fremgår af lejeaftalen. Lejen betales månedsvis forud hver den 1. i måneden. Ved for sen betaling pålægges rykkergebyr på kr. 100 pr. fremsendt rykkerbrev og kr. 750 i forbindelse med foreløbige ophævelsesomkostninger samt renter i henhold til rentelovens regler fra fakturaens forfaldsdag. Kunden er tillige forpligtiget til at betale Pelican alle omkostninger i forbindelse med inddrivelse af skyldig leje.
5.2 Pelican er berettiget til at ændre lejens størrelse, når Pelican finder det begrundet i markedsforholdene, jf. erhvervslejelovens § 13. Sådan ændring skal skriftligt meddeles Kunden med et varsel på minimum 30 dage. Den ændrede leje er, hvis ikke andet er anført, gældende 30 dage efter at denne skriftligt er meddelt Kunden. Kunden kan ikke kræve leje nedsat. Erhvervslejelovens § 13, stk. 2 finder ikke anvendelse.
5.3 Efter Pelican har gennemført en lejeregulering efter pkt. 5.2 kan en ny regulering tidligst varsles 3 måneder efter, at den foregående regulering trådte i kraft. Ligeledes kan lejeregulering tidligst gennemføres med 30 dages varsel 3 måneder efter aftalens ikrafttræden.
5.4 Pelican er berettiget til at hindre kunden adgang til depotrummet, hvis Kunden ikke overholder betalingsfristen.
5.5 Såfremt Kunden måtte have penge til gode hos Pelican, vil Pelican kontakte Kunden for at lave en aftale om, hvad der skal ske med Kundens tilgodehavende. For kunder, som er fraflyttet deres lejemål, og som Pelican forgæves har forsøgt at få kontakt med via de af Kunden oplyste telefonnumre og email adresser jfr. pkt 6.1, vil Pelican lave en overførsel til det af Kunden sidst oplyste kontonummer. Ansvaret for at holde Pelican opdateret med det til enhver tid aktuelle kontonummer påhviler alene Kunden, og Pelican kan ikke gøres ansvarlig for overførsel af beløb, som bliver sat ind på et kontonummer, der af den ene eller anden årsag ikke længere er aktuelt for Kunden, eller som måske tilhører en anden part.

6. Øvrige bestemmelser
6.1 Adresseændring, ændring af telefonnummer og email adresse skal straks meddeles til Pelican. Meddelelser/pengeoverførsler, som Pelican sender til den seneste af Kunden oplyste adresse, email adresse og kontonummer er bindende for Kunden.
6.2 Kunden har hverken afståelsesret eller fremlejeret. Kunden kan således ikke overdrage sine rettigheder og forpligtelser ifølge nærværende aftale til andre uden Pelicans skriftlige samtykke.
6.3 Kunden har ikke ret til at lade tredjemands gods opbevares i depotrummet eller på anden vis lade tredjemand benytte det lejede depotrum uden Pelicans skriftlige samtykke. Kunden er ansvarlig for alle skader, som pådrages depotrummet eller ejendommen i øvrigt, forårsaget af Kunden eller af personer, som Kunden har givet adgang til ejendommen eller depotrummet.
6.4 Pelican har til enhver tid ret til at forudsætte, at Kunden er ejer af godset, som opbevares i depotrummet, ligesom at den person, der er i besiddelse af den korrekte kode, har Kundens samtykke til at få adgang til depotrummet. Kunden eller den person, som har samtykke, skal dog altid kunne fremvise gyldigt legitimation eller på anden måde dokumentere at have adgang til depotrummet.
6.5 Såfremt Kunden ved fejlagtig kodeangivelse eller på anden vis er årsag til en falsk alarm i ejendommen, eller inden for opbevaringsområdet, er Kunden forpligtiget til at betale samtlige omkostninger i forbindelse med den falske alarm. Udgifter hertil er at betragte som pligtig pengeydelse.
6.6 Såfremt det lejede ødelægges ved brand eller anden ulykke, bortfalder lejeaftalen, og Pelican har ikke pligt til at tilbyde Kunden at leje andre lokaler i ejendommen, hverken før eller efter ombygning/genopførelse.
6.8 Pelican leverer lys til depotrummet, men hverken el, vand eller varme, medmindre andet fremgår udtrykkeligt af foranstående aftale. I så fald påtager Pelican sig intet ansvar for eventuelle afbrydelser i el-, vand- og varmeforsyningen med mindre afbrydelsen kan bebrejdes Pelican.
6.9 Pelican garanterer frostfrihed ved leje af depotrum i frostfri opbevaringsarealer. Garantien gælder ikke i tilfælde af svigt i strømforsyningen eller andre force majeure tilfælde.

7. Forsikring og ansvar
7.1 Pelican et forpligtiget til at holde ejendommen forsikret. Det er et krav at alle Kundens ejendele til enhver tid er forsikret under lejeperioden.
7.2 Pelican er ikke ansvarlig over for Kunden for tab, som måtte opstå som følge af, at Kundens opbevarede gods bliver beskadiget som følge af brand, tyveri, skadedyr, vandskade, hærværk m.v. Alle forsikringer vedrørende det opbevarede gods/depotrummet tegnes og betales af Kunden, herunder eksempelvis tyveriforsikring.

8. Kundedatabase
8.1 Kunden afgiver en række personoplysninger, som registreres i Pelicans Kundedatabase. Kundens personlige oplysninger bliver gemt under hensyntagen til industristandarder, lov om behandling af personoplysninger samt passende sikkerhedsmetoder og -procedurer. Kunden har ret til at få adgang til dennes personlige oplysninger og om nødvendigt bede om at få rettet oplysningerne.
Kunden giver ved indgåelsen af lejeaftalen samtykke til, at Kundens individuelle brugeroplysninger kan benyttes til kundeadministration, markedsundersøgelser og salgsfremmende personligt adresserede breve og/eller reklamekampagner vedrørende Pelicans produkter og ydelser.
Ingen personligt adresserede salgsfremmende breve og/eller reklamekampagner vil blive send til Kunden med posten, hvis Kunden udtrykkeligt har valgt ikke at få tilsendt dem. Personligt adresserede salgsfremmende henvendelser og/eller reklamekampagner vil kun blive sendt til Kunden med fax, e-mail og SMS/MMS beskeder, hvis Kunden udtrykkeligt har valgt at få tilsendt dem.
8.2 Kunden kan fravælge de under pkt. 8.1 nævnte personligt adresserede breve via Pelicans hjemmeside www.pladstilalt.dk
8.3 Pelican forbeholder sig retten til at videregive individuelle brugeroplysninger, hvor det er nødvendigt for at håndhæve og bevare vore rettigheder, eller hvor det er retligt påkrævet.
Individuelle brugeroplysninger vil ikke blive videregivet, solgt eller på anden måde overdraget til tredjemand uden for Pelican, medmindre det er nødvendigt for at håndhæve og bevare vore rettigheder, eller hvor det er retligt påkrævet.
Enhver videregivelse og behandling af individuelle brugeroplysninger internt i Pelican vil alene ske i overensstemmelse med lov om behandling af personoplysninger.

9. Misligholdelse og ophævelse:
9.1 Pelican er berettiget til at hæve lejeaftalen i de misligholdelsestilfælde, som er nævnt i erhvervslejelovens § 69.
9.2 I tilfælde af Kundens misligholdelse af denne aftale er Pelican bemyndiget til at realisere de effekter, som måtte være til stede i Kundens depotrum, hvis omkostningerne ved fortsat opbevaring ikke står i rimelig forhold til godsets værdi, eller hvis Kunden ikke inden 10 dage efter skriftligt påkrav afhenter godset. Det provenu, som måtte oppebæres ved denne realisation, går forlods til dækning af forfaldne ydelser i henhold til nærværende aftale, herunder lejerestancer, lejetab, omkostninger i forbindelse med depotrummets rømning og andre krav i anledning af aftalens ophør.
9.3 Kunden har ved lejeaftalens indgåelse bemyndiget Pelican adgang til Kundens depotrum med henblik på realisation af de i depotrummet opbevarede effekter, jf. pkt. 9.2.
9.4 Kunden er forpligtiget til at oplyse Pelican, såfremt det opbevarede gods er leaset, købt med ejendomsforbehold, eller såfremt tredjemand i øvrigt har rettigheder over godset.

Oplysninger om sikkerhed og adfærd - som Kunde hos Pelican - for din egen sikkerhed skyld:
Vi hos Pelican vil gøre alt for at værne om vore Kunders sikkerhed. For at gøre dette bedst muligt, beder vi dig om at læse og sætte dig ind i vor sikkerhedsguide.

Indkørsel til centret:
For din egen sikkerhed skyld:
Når du kører ind i eller ud af centeret og anvender din personlige kode, så vær opmærksom på, at ingen kører efter dig. Kør heller ikke selv efter nogen anden, og anvend altid din egen personlige adgangskode. Husk altid at logge dig ind på centeret med din egen kode, så ved vi, hvem der er på anlægget, det betyder en større sikkerhed for dig.

Rullevogne:
· Transportvognene er til for alle Kunder. Stil derfor vognene tilbage på de markerede pladser efter brug.
· Stil dig ikke op på vognene og giv heller ikke børn lov til dette. Vognene er ikke beregnet på persontransport.
· Vær forsigtig, når du læsser på vognene. Last ikke vognene for meget.
· Anvend kun vognene på lige terræn og vær forsigtig, når du anvender vognene uden for lokalerne.
· Vognene må under ingen omstændigheder forlade Pelicans område
· Undlad at bruge vognene til opmagasinering i dit rum. Kommer det til vores kendskab, a du misbruger vores vogne til opbevaring eller blot har en stående i dit rum, ser vi os nødsaget til at debitere dig for vognen ifølge dagstakst.

Lastnings- og parkeringsområdet:
· Sænk hastigheden til et minimum på kørebanerne, altid under 15 km/t. Bed om hjælp, hvis du ikke har et godt udsyn
· Parkér udelukkende på markerede pladser. Husk venligst at andre Kunder kan have behov for at komme frem

Inde på centeret:
· Der må ikke medbringes hunde eller andre kæledyr på matriklen.
· Lad ikke børn være uden opsyn og lad dem ikke løbe omkring uden opsyn.
· Blokér ikke færdselsveje (gange, porte, døre, tilkørselsveje m.m.)
· Hvis du ser noget mistænkeligt eller noget som kan kompromittere sikkerheden, kontakt personalet!
· Overbelast ikke elevatorerne, placér , placér tunge ting i midten.
· Benyt ikke elevatorerne længere tid end nødvendigt. Tænk på at andre også har brug for elevatorerne.
· Stabel dine ting sikkert i depotrummet. Tunge ting i bunden. Stil ikke tunge ting op mod væggene.
· Stabel ikke højere end depotrummet vægge. Har du behov for mere plads, kontakt personalet.
· Max. Lastningskapaciteten i bygningen er 500 kg/m2

Betalingsbetingelser:
· Hvis du lejer et depotrum hos os i mere end en måned, er sidste frist for betaling senest den første i hver måned.
· Din regning bliver dannet den 15. i hver måned, og sendt ud et par dage efter med sidste betalingsdag den første i kommende måned.
· Når en rykker bliver bogført, kan den ikke trækkes tilbage.
· Hvis du vil opsige dit depotrum, skal Pelican have skriftlig opsigelse i hænde senest den 15. i løbende måned.

Brandsikkerhed:
· Centeret er udrustet med brandalarmer og nødudgange. Disse er til for din sikkerheds skyld. Undlad at røre ved alarmerne og blokér ikke for nødudgangene.
· Ved brand eller brandøvelse vil alarmen blive aktiveret. Find den nærmeste nødudgang og forlad bygningen med det samme.
· Rygning er ikke tilladt i nogen af centerets bygninger. Overtrædelse medfører bortvisning.

5 stjerner

9.4 af 10. Baseret på 341 anmeldelser på Trustpilot

Super service

5 stjerner

Kan baseret på min egen erfaring varmt anbefale Pelican Self Storage i Valby til andre, der har behov for et opbevaringsrum. Jeg har indtil nu kun oplevet service på allerhøjeste niveau. Tak til Pelican, og specielt Morten herfra.

Skrevet af Martin Petersen

Fantastisk.

5 stjerner

Brian og hans team yder en fantastisk behandling af kunderne ved Kastellet. Kan varmt anbefales.

Skrevet af Michael Olsson

Perfekt!

5 stjerner

God og omhyggelig betjening og rummet vi har lejet er rent, pænt og helt perfekt. Helt igennem anbefalelsesværdigt!

Skrevet af Louise V.

Nemt og bekvemt

5 stjerner

God service, rent og pænt samt let tilgængelighed, der gør en tryg ved at opbevare sine egendele i lagerhuset.

Skrevet af Maria Jespersen

Verdens bedste sted for en lille iværksætter

5 stjerner

Fitnesspigen.dk holder til her og det har vi gjort i snart 3 år... Vi startede med et lille rum på 3 m2 og har så i takt med Fitnesspigen er vokset med kunderne, fået større og større rum. Derudover kan vi sige om afdelingen i sydhavnen. Super personale i Bjarne og Jonas, altid venlige til at hjælpe, tage i mod pakker og så der jo gratis Kaffe. Vi bor her stadig :-)

Skrevet af Christian Happy Stilbo